Logo home Clinics in Revalidatie

Veel gestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op veel gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze afdeling Customer service.

Kosten

Bekijk de veel gestelde vragen over kosten. 

De kosten voor revalidatie vallen onder de basisverzekering. De zorg wordt dus vergoed door jouw zorgverzekering.
Het wettelijk verplicht eigen risico (minimaal €385,00) betaal je zelf. Let op: het is voor de verzekering nodig om een verwijzing te hebben van een huisarts, medisch specialist of bedrijfsarts.
Bekijk met welke zorgverzekeraars CIR afspraken heeft. 

Je betaalt wel altijd het eigen risico (minimaal 385 euro). Je hoeft maar één keer het eigen risico te betalen, ook al valt de behandeling in twee kalenderjaren. Dit eigen risico wordt ook bij een screening gebruikt. Lees meer informatie over het eigen risico. 

Nee, je hoeft niet aanvullend verzekerd te zijn voor een revalidatiebehandeling bij CIR. De vergoeding vindt plaats vanuit de basisverzekering van je zorgverzekeraar.
Je betaalt wel altijd het eigen risico (minimaal 385 euro).

Aanmelden

Lees de veel gestelde vragen over aanmelden 

Om bij ons een behandeling te volgen voor chronische pijn heb je een verwijzing nodig. Dit betekent dat je huisarts, medisch specialist of bedrijfsarts jou moet doorverwijzen naar CIR. Degene die jou verwijst, stuurt een verwijsbrief naar ons op. Dit hoef jij niet zelf te doen. Lees wat jij kan ondernemen om een verwijzing te regelen. 

De wachttijd is het aantal dagen tussen jouw aanmelding en het eerste gesprek, de screening. De wachttijden verschillen per locatie. Bekijk de wachttijden   Ook lees je hier over wachtlijstbemiddeling via de zorgverzekeraar.

 

 

De minimale leeftijd voor een revalidatiebehandeling bij CIR is 18 jaar.

Wij gebruiken een online dossier. Hierin staan je contactgegevens, zodat we jou bijvoorbeeld kunnen bellen voor een afspraak, maar ook jouw medische gegevens. Op die manier kunnen alle professionals zien hoe het met je gaat en hoef jij niet iedere keer opnieuw jouw verhaal te vertellen. Wij delen de informatie over jou niet zomaar met mensen buiten CIR. We delen dit alleen als dit wettelijk verplicht is of als het nodig is om je revalidatiebehandeling bij ons mogelijk te maken. Het blijft altijd jouw verhaal en jouw informatie. Je mag dus altijd je dossier inzien en ons bevragen over waar jouw informatie heen gaat. Wil je meer details weten? Bekijk dan onze privacyverklaring. 

Wij hopen dat we je zo veel mogelijk handvatten geven om met goede moed te toekomst in te gaan. Soms kan het toch zijn dat na een tijdje de pijnklachten toenemen en je even niet meer weet hoe je verder moet. Je kan dan contact opnemen met je huisarts en samen kijken of je nog een keer terug kan komen bij CIR. Samen kijken we dan of we je weer op weg kunnen helpen. 

Revalidatiebehandeling

Lees de veel gestelde vragen over revalideren 

Mensen met chronische pijn leven vaak al heel lang met pijnklachten. Bij het revalideren leer je beter omgaan met pijn. Wij helpen jou hierbij. Je volgt op onze locaties dagbehandelingen, dit wordt ook wel poliklinische revalidatie genoemd. Lees meer over hoe we werken en wat we voor jou kunnen doen. 

Om te weten welke zorg er op dit moment het beste bij je past, vul je vragenlijsten in en doorloop je een screening bij een interdisciplinair behandelteam onder leiding van de revalidatiearts/physician assistant. Dit doen zij middels gesprekken en onderzoek gedurende één dagdeel.

Tijdens de screening wordt door het team van pijn-professionals in kaart gebracht welke zorg op dit moment het beste bij jou past. Dit kan betekenen dat je in aanmerking komt voor een traject bij CIR of dat er een ander advies ergens anders op dit moment passend is bij jouw situatie. Lees meer over de screening. 

Bereikbaarheid van CIR

Lees de veel gestelde vragen over bereikbaarheid van CIR

Als je bij CIR gaat starten met een screening dan kan je de gemaakte afspraken terugvinden via ons online klantenportaal. Hiervoor heb je een eigen inlogcode gekregen via een e-mail. 

Het kan gebeuren dat een afspraak niet door kan gaan. Bel dan 24 uur van tevoren naar de afdeling Customer service via 088-9900200 om een nieuwe afspraak te maken. Tijdens het behandeltraject maken we samen de afspraak dat je het gehele traject volgt en ook alle afspraken komt. We begrijpen dat dit soms best moeilijk en zwaar kan zijn. Daarom zien wij je juist ook graag als je een slechte dag hebt.

Afspraak afzeggen voor een screening?
Ben je verhinderd? Meld je uiterlijk 48 uur af via telefoonnummer: 088-9900200 of e-mail: cs@cir.nl. Bij een niet tijdig afgemelde afspraak of afbreken van de screening wordt € 395,- in rekening gebracht.
Deze kosten worden niet vergoed door je zorgverzekeraar of gemeente.

Bij iedere locatie van CIR kan je parkeren. Bekijk de adressen van de locaties en routebeschrijvingen. 

Ja, op alle locaties is er een lift aanwezig of de locatie is gevestigd op de begane grond.

Praktisch

Lees de veelgestelde vragen over de praktische zaken

Geldig identiteitsbewijs 
Volgens de regelgeving zijn we verplicht je identiteit te controleren. Tijdens de screening zal bij aanvang
van de eerste afspraak gevraagd worden om je ID-kaart, paspoort of rijbewijs te tonen.

Inloggegevens van jouw cliëntenportaal 
Voor de afspraak van de screening krijg je een ontvangsbevestiging per mail. Hierin staan ook je inloggegevens voor jouw cliëntenportaal. 
Mocht een behandelaar van de screening ziek zijn of om een andere reden niet fysiek aanwezig kunnen zijn, dat vindt de screening voor een deel digitaal plaats op de CIR vestiging. Hiervoor heb jij je inloggegevens nodig van jouw cliëntenportaal. 

Medische documenten
We willen je vragen om medische documenten betreffende jouw huidige klacht(en) die je in je bezit hebt
mee te nemen. Indien je door een medisch specialist bent gezien, vragen we je de brief van de specialist
mee te nemen. Mocht je deze documenten niet in je bezit hebben dan zullen we tijdens de screening
bekijken of dit alsnog nodig is om door ons/of jezelf op te vragen.

Vragenlijsten invullen
Eén week voor aanvang van de screening staan in het klantenportaal een aantal vragenlijsten voor je klaar.
Hier krijg je een bevestiging van via de mail. We adviseren je de vragenlijsten direct in te vullen, zonder ingevulde vragenlijsten kan de screening niet
doorgaan.

Lukt het niet om in te loggen in het klantenportaal, neem dan contact op met onze Customer Service via
telefoonnummer: 088-9900200

Nadat je de app gedownload hebt in de App- of Play Store log je in met de zorgcode: CIR

Meer informatie over onze cliënten app lees je op deze pagina.

Niet de antwoorden gevonden die je zocht?

Niet de antwoorden gevonden die je zocht? Je mag ons gerust bellen op werkdagen van 08:00 - 10:30 en 13:00 - 15:00 via 088-9900 200 of mailen via cs@cir.nl

Aan de slag met jouw chronische pijn?

Om een behandeling te starten, heb je een verwijzing van je huisarts, medisch specialist of bedrijfsarts nodig. Wij helpen je graag op weg.